Buitenlandse dienstreizen provinciaal bestuur

Hoewel met grote tegenzin heeft het provinciebestuur uiteindelijk dan toch onze vragen beantwoord over de buitenlandse dienstreizen van Gedeputeerde Staten. De PVV-fractie wilde weten hoe het aantal dienstreizen van dit college, kritisch gevolgd door de PVV-fractie, zich verhield met het vorige college toen de PVV nog niet in Provinciale Staten vertegenwoordigd was.

Het verschil is opmerkelijk. Het vorige college ging maar liefst 46 keer op buitenlandse dienstreis, het huidige college deed dat maar 13 keer.

Lijsttrekker René Dercksen. "Buitenlandse dienstreizen hebben wij altijd kritisch bekeken en wij hebben er regelmatig vragen over gesteld. Uit de provinciale wandelgangen vernamen wij dan ook dat dit niet onopgemerkt is gebleven, waardoor GS zelf ook veel kritischer lijkt geworden op deze dienstreizen. Dat is een goede ontwikkeling. Voor de PVV-fractie is dit het bewijs dat we dan misschien geen directe macht hebben maar wel degelijk invloed."

Statenverkiezingen 2019

meld je aan