Telkens als je denkt, gekker zal het toch niet worden, weet men ons weer te verrassen. Natuurlijk pleit de PVV-fractie in Provinciale staten in Utrecht er voor om zo veel mogelijk van ons eigen geld terug te halen uit Brussel. Nederland is tenslotte de grootse netto-betaler aan het EU-circus. Een motie van die strekking is recentelijk in de Staten bijna unaniem aangenomen. Maar binnenkort zijn er weer de Europa Kijkdagen. Om u ervan te overtuigen hoe geweldig die EU wel niet is.

Eind vorig jaar diende de PVV fractie in Provinciale Staten een motie met als doel om het waterbedrijf, Vitens, ertoe te bewegen om te doen waar ze voor zijn: Het leveren van schoon en veilig drinkwater. De provincie Utrecht is namelijk aandeelhouder van Vitens. Het was ons opgevallen dat Vitens activiteiten ontplooit in Ghana, Malawi, Mongolië, Mozambique, Suriname en Vietnam. Allemaal betaald door alle klanten van Vitens. En klant worden bij het waterbedrijf daarvoor kan je niet zelf kiezen.

renedercksen