Hoewel het niet eenvoudig bleek om de gegevens van de Veiligheidsregio los te krijgen, heeft PVV Utrecht de hand weten te leggen op alle autobranden van de afgelopen twee jaar in de Provincie Utrecht.

Fractievoorzitter René Dercksen:”Natuurlijk zijn niet alle autobranden aangestoken, maar als je de branden op provinciale en snelwegen elimineert én kijkt hoeveel branden er ’s-nachts zijn geweest kom je op een duizelingwekkend aantal.  Met ca. 100 aangestoken autobranden in alleen de stad Utrecht in 2015 zitten we niet ver naast de werkelijkheid”.

PVV Utrecht roept lokale bestuurders op om niet alleen op nieuwjaarsdag te roepen dat het verschrikkelijk is, maar om daadwerkelijk maatregelen te treffen om de daders te pakken op te sluiten en aansprakelijk te stellen voor de schade. De sociale schade is groot en het vertrouwen in de rechtsstaat wankelt.

Hier het overzicht  en  Zie ook het artikel in het AD

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

gemeenten utrecht staand

VerkiezingsprogrammaUtrecht-download