En weer was de Al Fitrah moskee in het nieuws. Deze keer kwam het Algemeen Dagblad met een reportage waaruit bleek dat deze moskee in het verleden werd medegefinancierd door Revival of Islamic Heritage Society (RIHS). Deze club wordt verdacht van banden met terroristenclub AL Qaida.

Op RTV Utrecht mocht advocaat Willem Jan Ausma geheel feitenvrij de eis van de PVV om de moskee te sluiten wegwuiven want “de moskee wordt goed in de gaten gehouden”. Wat weet de heer Ausma meer dan wij? Dan de rest van Nederland? Wij lazen eind 2015 in het NRC dat in deze salafisten-moskee kinderen, 100 tot 200, wordt geleerd ongelovigen te verafschuwen. Het Westen te haten. Kinderen mogen van de ouders geen muziek meer horen op de basisscholen of films kijken. Een ronduit schokkend verhaal.

Al eerder protesteerde Geert Wilders tegen haatpredikers die in deze Al Fitrah moskee hun gif kwamen spuien. Predikers die gevangenisstraf hebben gekregen voor de dood van een Marokkaans meisje door middel van “duiveluitdrijving” en predikers die zich bezig hielden met het voorbereiden van jongeren op de jihad. Een opvallend groot aantal Utrechtse jihadgangers volgde voor vertrek lessen bij Al Fitrah, melden opsporingsbronnen.

Dus, meneer Ausma, wie houdt die moskee nu precies in de gaten, naast een aantal journalisten? En waarom laat RTV Utrecht deze politiek correcte wegkijkerij onweersproken?

Gevolg van dit alles: De burgemeester gaat weer eens praten. De PvdA wil weer een onderzoekje voor het bloeden. Maar intussen gaan de salafisten door waar ze mee bezig zijn. Wat minister Asscher er ook voor de bühne over zegt.

Hoe lang duurt het nog voordat er in een tweede stad in Nederland onder toezicht van een VVD-burgemeester de salafisten de sharia-orde gaan bewaken?

Dus Jan van Zanen: sluiten die moskee. Optreden of aftreden.

PVV Utrecht

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

gemeenten utrecht staand

VerkiezingsprogrammaUtrecht-download