Amendement vaststellen PUEV 2015-2019

De Provinciale Staten van Utrecht in vergadering bijeen op 5 november 2018, aan de orde hebbend het Statenvoorstel “Vasstellen PUEV 2015-2019”;

Besluiten,

Om de zin genoemd in Par. 2.2 Ruimtelijke ordening en externe veiligheid/structuurvisies externe veiligheid; “In tenminste 95 % van de ontwerp ruimtelijke plannen die aan de provincie worden voorgelegd is externe veiligheid goed verwerkt”.

Te veranderen in,

“In 100 % van de ontwerp ruimtelijke plannen die aan de provincie worden voorgelegd is externe veiligheid goed verwerkt”.

Toelichting

Bij externe veiligheid gaat het om scenario’s die een grote impact kunnen hebben op groepen inwoners. Alhoewel 100 % veiligheid helaas niet realiseerbaar is, dienen met name overheden er alles aan te doen om dit percentage na te streven. Tevens heeft dit een positieve signaal werking.

Wim Ubaghs

PVV

Kadernota juli 2017

Vz

Het gaat goed met de provincie Utrecht. Je kan geen nota of brochure openslaan of het college slaat zich met tromgeroffel op de borst. Het gaat goed met de provincie Utrecht.

Het bevestigt daarmee wat de PVV betreft slechts dat het ronddoolt in een eigen paralel universum, dat het opgesloten zit in de eigen politieke cocon.

Hoezo het gaat goed? Twee media hebben verslag proberen te doen vanuit Kanaleneiland. Ze werden beschimpt, belaagd. Eén cameraploeg werd tot op de deur van het politiebureau achtervolgd toen ze opnamen maakten bij een moskee. De achterruit van de auto sneuvelde. Hoezo het gaat goed?

Wij krijgen mail van een alleenstaande vrouw in Overvecht dat ze bijna dagelijks wordt belaagd, aangereden. Mensen klagen dat ze niet kunnen slapen omdat ’s-nachts de wijk tot leven komt en dealers uit hun holen kruipen met grote overlast tot gevolg. Tot in het portiek. Fijn als je één van de weinigen bent die daar gewoon de volgende dag naar zijn werk moet. En de politie. Die heeft allang de witte vlag gehesen. Die bezoeken iftars en eten daar wat middeleeuws gemartelde dieren om de kloof naar de seculiere Nederlandse samenleving nog wat verder te vergroten en de eigen geloofwaardigheid verder te ondermijnen. Tijd voor het opnemen van aangiftes hebben ze niet, behalve voor eigen politieke doelen.
Hoezo het gaat goed?

De salafistische moskeeën etteren in Overvecht voort. Haatsjeiks houden preken waar lasterend over Nederland en het Westen wordt gesproken, net als over homo’s en ongelovigen, waar wordt uitgedragen dat kinderen niet mogen zingen. En de gemeenteraad uit weer eens wat zorgen, maar verkeert verder in comateuze toestand. Hoezo het gaat goed?

Een jongedame wordt voor de ingang van een moskee aangerand, terwijl omstanders instemmend toekijken. De onderwereld vermengt zich met de bovenwereld. Autobranden zijn aan de orde van de dag. Bussen worden bekogeld.

Begroting 2017

Vz,

Dit is al weer de 6e begroting die ik mag becommentariëren maar veel verandert er al die tijd niet.

GroenLinks is blij met ecoducten zonder damherten, wilde zwijnen en edelherten. De VVD is blij dat de MRB niet wordt verhoogd terwijl in die 6 jaar ze zijn gestegen van 108 miljoen in 2012 naar 118 miljoen in 2016 en dat voor een provincie met weinig provinciale wegen. Per kilometer provinciale weg zijn we nog steeds één van de duurste.

Het CDA is blij met, met, misschien met de Trots op mijn Dorp Verkiezing die dan weer niet zo mag heten omdat D66 een fatwa heeft uitgesproken over het woord TROTS. En of D66 blij is, is niet vast te stellen want D66 verklaarde een aantal maanden geleden dat hun verkiezingsprogramma een jaar na dato niet mee geldig was. Welkom in de provinciale politiek.

Statenverkiezingen 2019

meld je aan

VerkiezingsprogrammaUtrecht-download

Tweets van Provinciale Statenfractie PVV Utrecht